Recikliranje je postupak kojim odvojeno prikupljamo različite vrste otpada, a čijom se preradom dobivaju razni materijali za izradu novih proizvoda slične ili iste namjere. U recikliranje spada sve što se može ponovno iskoristiti, a da se ne baci.
Jednostavan i učinkovit način odvojenog prikupljanja otpada razumljiv je odraslima, no one najmlađe treba na zabavan i razumljiv način animirati i educirati jer se dvije trećine sveukupnog otpada, ukoliko se pravilno razvrstava, može ponovno iskoristiti ili poslužiti kao izvor energije. Poznato nam je da djeca najviše nauče kroz igru i uz put, posebno brzo pamte i ozbiljno prihvaćaju ideje ako aktivno sudjeluju u tom procesu.
CILJ: Stjecanje znanja i iskustvo gospodarenja otpadom s ciljem očuvanja prirode te usvajanje vještina korištenja otpada u nove svrhe
KOMPETENCIJE KOJE SU RAZVIJANE KROZ PROJEKT:
- Odgovorno se ponaša u odnosu na gospodarenje otpadom
- Stjecanje znanja o potrebi zaštite okoliša i međuovisnosti žive i nežive prirode
- Pronalaženje novih načina rješavanja problema (inovativnost i kreativnost)
- Izgrađujemo pozitivne osobine ličnosti nužne za osviještenog člana zajednice (otvorenost za suradnju, odgovornost za vlastiti izbor i postupke), socijalne i komunikacijske vještine (dogovaranje, uvažavanje, tolerancija)
- Primjena usvojenog znanja u svakodnevnom životu – izbor, odlučivanje i stvaranje navika odvajanja, razvrstavanja i ponovnog korištenja otpada u vrtiću i obitelji
OČEKIVANI ISHODI:
- zna da postoje različita mjesta za odlaganje različitog otpada
- zna po boji spremnika sortirati otpad
- razlikuje materijale- papir, plastiku, staklo, tekstil
- zna gdje se nalaze spremnici za otpad u vrtiću i koristi ih
- razlikuje pojmove- otpad i smeće
- ima iskustvo u recikliranju papira
- zna kako se od otpada mogu izraditi predmeti za igru i svakodnevnu uporabu
- zna na kojim mjestima može očuvanu odjeću i obuću donirati potrebitima
- ima iskustvo kako tekstil iskoristiti za novi proizvod
- razumije zašto treba prednost davati platnenim vrećicama, koristi ih i zna izraditi uz pomoć odraslih
- zna gdje može odložiti upotrijebljene plastične vrećice
- zna kako može pomoći bolesnima sakupljanjem plastičnih čepova
- poštuje i uvažava, nadograđuje ideje druge djece