Učionica na otvorenom treba učenicima. Sadašnjim i budućim generacijama. U ljetnoj učionici održavat će se nastava za vrijeme toplih jesenskih dana, ali u doba proljetnih buđenja…. Opisivanje prirode, biljnih i životinjskih vrsta, vremenskih prilika, promjena u prirodi, poticanje ekoloških vrijednosti, promatranje klimatskih promjena, orijentacija, proučavanje žive prirode, ali isto tako pjevanje na svježem zraku, prepoznavanje zvukova, oponašanje glasova, tjelovježba, praktičan rad, kretanje, razgibavanje, crtanje i slikanje, određivanje i uspoređivanje proporcija, uočavanje materijala, proučavanje matematičkih oblika i oblika u prostoru, uspoređivanje, ukratko učenje promatranjem prirode i prirodnih pojava, eksperimentom (pokusom) i praktičnim radom. Neizmjeran je niz mogućnosti koje će nam ljetna učionica, kao poticajna okolina, pružiti.
Učenje u nastavi kroz sve predmete, a pogotovo prirode i društva zasniva se na istraživanju i otkrivanju, odnosno iskustvenom učenju. Nastava koja se temelji na istraživačkom učenju usmjerena je razvijanju vještina, sposobnosti i stavova. Paralelno s time učenici razvijaju samostalnost, individualnost i postaju odgovorniji. U skladu sa Školom za život znanje mora biti posljedica vlastitog opažanja i razmišljanja, a učenje mora imati karakter pronalaženja i otkrivanja. Istraživačka nastava treba kreirati situacije u kojima se potiču rješenja problema, a prije toga njegovo otkrivanje ili upućivanje na problem. Takvim se radom usmjerava učenik i prema stvaralaštvu. A učionica na otvorenom može odgovoriti na sve navedeno jer ni jedna učionica, ma kako ona dobro bila opremljena, i ni jedan udžbenik ne mogu zamijeniti odlazak u prirodu.
– Veselili smo se otvorenju učionice na otvorenom koju smo stvarali čitave prošle nastavne godine kroz različite projekte. Sve što smo mogli napravili smo vlastitim snagama i u suradnji s roditeljima kroz različite radionice. No veći dio odradili su naši donatori DIV GP d.o.o i Općina Petrijanec koja je sponzorirala druge infrastrukturne radove. Naša škola nema ograđeno dvorište pa je ova učionica iznimno značajna za sve aktivnosti koje sad u sigurnom okruženju možemo izvoditi na otvorenome. Koliko učionica učenicima znači, pokazuje izniman interes svih razrednih odjela za održavanjem i nastave i izvannastavnih aktivnosti baš tamo. Čak i učenici iz Područnih škola žele da im se organizira nastava tu, tako da smo i njih stavili u raspored. -naglasila je ravnateljica Valerija Paljak
Uređenje učionice pokrenula je skupina nastavnika iz STEM područja (Tajana Nestić, Petra Lončar, Kristina Jurjak, Ivana Zdelar, Andreja Hrženjak, Jasmina Zver, Kristina Špoljar Petrović, Maja Bosilj, Mislava Jonjić, Petra Milinković, Mihael Bađun), a u realizaciji višemjesečnog projekta sudjelovali su učenici, roditelji i lokalne tvrtke koji su pomogli u izradi namještaja, bojenju stolarije, sadnji cvijeća, izradi društvenih igara, te im se ovim putem zahvaljujemo.
Učionicu na otvorenom sufinancirala je Općina Petrijanec u iznosu od 15.974,64 €.
–U posljednje vrijeme svjedoci smo brzih i velikih promjena u svijetu koje imaju izravan utjecaj na obrazovanje učenika. I mi se, u našem malom selu, općini, pokušavamo nositi s tim promjenama te unaprijediti nastavu koliko god je to moguće. Njezinom je izgradnjom škola željela napraviti odmak od svakodnevne, uobičajene nastave u klasičnim učionicama te pružiti priliku svojim učenicima za učenjem u prirodnom okruženju. Koliko su oduševljeni novom učionicom pod vedrim nebom, učenici su pokazali već prvi dan kada se za korištenjem učionice čekalo u redu. Najvrjedniji dar obrazovanja uz znanje je međugeneracijsko pomaganje, a jedan sjajan primjer je upravo pred nama. Izgradnjom učionice na otvorenom i realizacijom planiranih radnji učenici naše škole dobili su neizmjerno mnogo mogućnosti za učenje istraživanjem. – rekao je načelnik Posavec