U Petrijancu održan partnerski odbor za izradu strategije LAG-a

0
362

Nova sjednica partnerskog odbora na temu “Razvoj poljoprivrede” u svrhu izrade Lokalne razvojne strategije Lokalne akcijske grupe Sjeverozapad održana je u četvrtak, 14. siječnja, u Petrijancu. Voditelj Lokalne akcijske grupe Sjeverozapad Mario Željezić naglasio je važnost Lokalne razvojne strategije kao strateškog dokumenta koji će odrediti u kojem će smjeru biti usmjeren ruralni razvoj na području ovog LAG-a koji djeluje na području 13 općina i gradova u Varaždinskoj županiji.

Bez takvog strateškog dokumenta u slijedećem razdoblju, do 2020. godine, neće biti moguće kandidirati projekte na natječaje Europske unije, stoga je jako važno da Strategijom budu pokrivene stvarne potrebe, ciljevi i aktivnosti. U razdoblju do 2020. godine LAG Sjeverozapad bi trebao raspisati natječaje u vrijednosti do 3 milijuna eura. Strategija je temelj za prijavu projekata, pa mi je posebno drago da su naši članovi prepoznali njenu važnost, te da su se u takvom broju uključili u njenu izradu – rekao je Mario Željezić, voditelj Lokalne akcijske grupe Sjeverozapad.

Lokalne akcijske grupe organizirane su prema LEADER pristupu, odozdo prema gore. Stoga je izuzetno važno da članovi LAG-a sami odrede prioritete, ciljeve i aktivnosti koje planiraju ostvariti temeljem nove strategije do 2020. godine – istaknuo je Jernej Golc, stručni konzultant iz Razvojne agencije Halo iz slovenskih Cirkulana.

Tema i ove sjednice partnerskog odbora bila je vezana uz razvoj poljoprivrede, o čemu je članovima govorio dr. sc. Miljenko Ernoić, direktor Razvojne agencije Sjever. On je posebno istaknuo važnost udruživanja poljoprivrednih proizvođača u udruge, zadruge ili druge proizvođačke organizacije, te njihov zajednički nastup na tržištu.

Rad ove lokalne akcijske grupe, jedne od najvećih i svakako najaktivnijh na području Republike Hrvatske, na sjednici je pohvalio načelnik Općine Petrijanec Vladimir Kurečić. On je pritom istaknuo kako bi Strategija trebala osigurati da naši poljoprivredni proizvodi budu što konkurentniji na velikom tržištu Europske unije.